EIΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
Το σχολείο μας φέτος,
ανέλαβε να υλοποιήσει ένα Σχέδιο Δράσης που αφορά την υλοποίηση πέντε εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων
εκτός των προβλεπόμενων από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, με σκοπό την
ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών μας, την καλλιέργεια συνεργατικής μάθησης, την
προβολή του έργου των Ειδικών Σχολείων, την εμπλοκή όλου του εκπαιδευτικού
προσωπικού σε προγράμματα και δράσεις, την εμπλοκή των γονέων, τη συμβολή των τοπικών αρχών και τη
συνεργασία με Νηπιαγωγεία Γενικής Εκπαίδευσης.
Συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης είναι: η
Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, Σαπουνά Πολυξένη και συμμετέχουν στην υλοποίησή
του όλοι οι εκπαιδευτικοί( Καμπύλη Ελένη-νηπιαγωγός τμήματος Ν2, Ντόκου Βασιλική-νηπιαγωγός τμήματος Ν3) και
τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κολοβού
Χαρίκλεια-εργοθεραπεύτρια, Γκαραβέλη Ειρήνη-λογοθεραπεύτρια). Παράλληλα, ενεργή
συμμετοχή και μεγάλο ενδιαφέρον επέδειξαν και τα μέλη του Ειδικού Βοηθητικού
Προσωπικού( Φωτεινάκη Αθανασία, Μπρούλια Ελένη και Σωτηροπούλου Μαρία).
1)
Πρόγραμμα
Συνεκπαίδευσης
τριών μαθητών του σχολείου μας( ένας μαθητής του τμήματος Ν2 και δύο μαθητές
του τμήματος Ν3) στο τμήμα του συστεγαζόμενου Γενικού Νηπιαγωγείου Καταραχίου.
Οι μαθητές ανέπτυξαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, καλλιέργησαν τον προφορικό
επικοινωνιακό τους λόγο, ανέπτυξαν σχέσεις εμπιστοσύνης και βίωσαν συναισθήματα
αποδοχής δίχως να ανατρέπεται η ισορροπία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αναπτύχθηκε πνεύμα συνεργασίας με την εκπαιδευτικό του συστεγαζόμενου Γενικού
Νηπιαγωγείου με το οποίο υλοποιήθηκε το πρόγραμμα και αναδείχθηκαν πρακτικές
που συμβάλλουν στην απόκτηση δεξιοτήτων τόσο από μεριάς των μαθητών μας, όσο
και από την πλευρά των μαθητών του Γενικού Νηπιαγωγείου μέσω της ενσυναίσθησης
και της καλλιέργειας συναισθήματος της αποδοχής και αλληλεγγύης. Τα
αποτελέσματα αποτυπώθηκαν σε πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων με σκοπό τη
βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων του προγράμματος και την επανυλοποίησή του σε
επόμενα σχολικά έτη.
2)
Δράση
για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
Συνεργατική Δράση με
δύο σχολεία Γενικής Αγωγής( το συστεγαζόμενο Γενικό Νηπιαγωγείο Καταραχίου και
το 5ο Γενικό Νηπιαγωγείο Πύργου). Τραγουδήσαμε και χορέψαμε όλοι για
όλους και συνδεθήκαμε μέσω skype.
Διαβάσαμε και μοιραστήκαμε παραμύθια για τη διαφορετικότητα, δεχτήκαμε δώρα από
τους μικρούς μας φίλους και δημιουργήσαμε όλοι μαζί το πανό της αγάπης και της
αποδοχής του διαφορετικού που αναρτήσαμε στον εξωτερικό χώρο του σχολείου.
3)
Συμμετοχή
του σχολείου μας σε σχολικό διαγωνισμό
YouSmile Awards με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα :
«Φροντίζω το παρκάκι της γειτονιάς
μου » με την ενεργή συμμετοχή των γονέων που υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις: α)
αναβάθμιση του χώρου του σχολείου μας- εξοικείωση με τη διαδικασία και β)
επέκταση της δράσης στο παρκάκι της περιοχής μας με στόχο τον εξωραϊσμό του
χώρου, την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, μύηση στον εθελοντισμό και την
προσφορά, επαφή με το φυσικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
·
Ταυτόχρονα,
συμμετείχαμε και στον σχολικό διαγωνισμό της “ecoelastika”
με έργα ζωγραφικής των μαθητών μας σχετικά με την ανακύκλωση των
ελαστικών με σκοπό την προβολή του έργου μας, τη δήλωση της παρουσίας μας, την
ευαισθητοποίηση των μαθητών μας αναφορικά με τη διαδικασία της ανακύκλωσης και
αγάπης για το περιβάλλον μέσω προβολής αντίστοιχων ταινιών, την ανάπτυξη της
δημιουργικότητας και φαντασίας τους και
φυσικά την πιθανή κλήρωσή μας για την επίστρωση του προαύλιου του σχολείου μας
με ασφαλές υλικό.
4)
1ο
Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με θέμα
: « μουσικά παιχνίδια». Υλοποιήθηκε από τον μήνα Ιανουάριο έως τον Μάιο από
τους μαθητές του τμήματος Ν1 με συντονίστρια του προγράμματος την Προϊσταμένη
Σαπουνά Πολυξένη και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς τις: Κολοβού
Χαρίκλεια(εργοθεραπεύτρια) και τη Φωτεινάκη Αθανασία( ειδικό βοηθητικό
προσωπικό) Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας ,ρυθμού και γνωστικών
δεξιοτήτων μέσα από την κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων, η ανάπτυξη
συνεργασίας εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων, η ενασχόλησή τους με τα μουσικά όργανα και
γενικότερα η μάθηση με παιγνιώδη τρόπο μέσω της επαφής τους με τον κόσμο της
μουσικής και του ρυθμού.
5)
2ο
Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων
με θέμα: « γλυκό σαν μέλι ». Υλοποιήθηκε σε διάστημα τριών μηνών από τον
Ιανουάριο έως τον Μάρτιο από τους μαθητές των τμημάτων : Ν2 και Ν3 με
συντονίστρια του προγράμματος την νηπιαγωγό Καμπύλη Ελένη και συμμετέχοντες
εκπαιδευτικούς τις: Γκαραβέλη Ειρήνη (λογοθεραπεύτρια ) και την Ντόκου
Βασιλική( (νηπιαγωγό του τμήματος Ν3). Στόχος του προγράμματος είναι η απόκτηση
νέων γνώσεων μέσω της ενασχόλησής τους με το φυσικό περιβάλλον. Να αναπτύξουν
την παρατηρητικότητά τους, να πειραματιστούν με νέες υφές, γεύσεις και υλικά,
να δημιουργήσουν, να κατανοήσουν και να εμπλακούν με ζητήματα υγιεινής
διατροφής, να δοκιμάσουν και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους μέσα από
δημιουργικές και συνεργατικές δράσεις.
·
Όλο
το παραχθέν υλικό των προγραμμάτων, με
το πέρας της ολοκλήρωσής τους, αναρτάται στο ιστολόγιο του σχολείου: « Ειδικό
Νηπιαγωγείο Πύργου με ψυχή και φαντασία» (http://mepsihikefadasia.blogspot.com/
) με
σκοπό τη διάχυση καλών πρακτικών στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.
· Ευχαριστούμε από καρδιάς: τους γονείς των μαθητών μας για τη συμπαράσταση και το πνεύμα προσφοράς που επέδειξαν, τους φορείς με τους οποίους συνεργαστήκαμε( Δημοτική Αρχή, Τοπική κοινότητα Σπιάντζας), τους επαγγελματίες της πόλης μας που προσέφεραν τα μέγιστα τόσο στην προμήθεια υλικών, όσο και στη δημιουργική συμμετοχή τους, τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές των Γενικών Νηπιαγωγείων για την ενεργή συμμετοχή τους και τους μικρούς μας μαθητές που συμμετείχαν με ενθουσιασμό αναπτύσσοντας συναισθήματα προσφοράς μέσα από συνεργατικές τεχνικές και δράσεις.
Τα προγράμματα υλοποιήθηκαν σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα και διαπιστώσαμε περίτρανα την απήχηση που είχαν στους μικρούς μαθητές μας.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ
(
απευθύνεται στους γονείς)
ΕΙΔΙΚΟ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ
ΕΤΟΣ 2021-2022
1. Τι
εντυπώσεις αποκομίσατε από το Σχέδιο Δράσης του Σχολείου ;
ΚΑΛΕΣ
ΠΟΛΥ
ΚΑΛΕΣ
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ
ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟ
2.
Θεωρείτε
ότι η υλοποίηση ανάλογων Σχεδίων Δράσης συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των
μαθητών;
ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΕΛΑΧΙΣΤΑ
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
3.
Πώς
βιώσατε τη συμμετοχή σας στο Σχέδιο Δράσης ;
ΑΔΙΑΦΟΡΑ
ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ
4.
Σας
ενδιαφέρει η συμμετοχή σας και η γενικότερη εμπλοκή σας σε επόμενα Σχέδια
Δράσης του Σχολείου;
ΚΑΘΟΛΟΥ
ΛΙΓΟ
ΠΑΡΑ
ΠΟΛΥ
5.
Αποτυπώστε
σε λίγες γραμμές τις προσδοκίες σας από το Σχέδιο Δράσης που περιλαμβάνει την
υλοποίηση των πέντε προγραμμάτων, αναφορικά με τους στόχους που θέσαμε ως Σχολείο
και τον ρόλο που επικαλεστήκατε να διαδραματίσετε ως αρωγοί στο έργο των
εκπαιδευτικών
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου