Τρίτη 21 Μαΐου 2024

2023-2024-ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:ΟΛΑ ΘΑ ΤΑ ΜΑΘΩ-ΟΛΑ ΘΑ ΤΑ ΠΩ-Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΥΣΤΙΚΟ"

 

ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΠΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ: Ν1-ΥΠΕΎΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΣΑΠΟΥΝΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Όλα θα τα μάθω, όλα θα τα πω-η σωστή διατροφή δεν είναι μυστικό»

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: « Κολοβού Χαρίκλεια- ΠΕ 29»

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Ιανουάριος 2024- Μάιος 2024

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Το Πρόγραμμα υλοποιήθηκε με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε ζητήματα υγιεινής διατροφής και την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Η επεξεργασία έγινε με κριτήριο τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας αξιοποιώντας τις ψηφιακές δεξιότητες, τη βιωματική, ομαδοσυνεργατική  και διαθεματική προσέγγιση. Συνεργαστήκαμε με ιδιώτες Ειδικούς(διατροφολόγο),ιδιώτες επιχειρηματίες, με Δημόσιους Φορείς( 1η ΤΟΜΥ Πύργου) και ενταχθήκαμε σε εθνικά θεματικά δίκτυα (ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ) με στόχο την αλληλεπίδραση και τη διεύρυνση των αξόνων του προγράμματος. Πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις εκτός σχολείου, αλλά και εντός σχολικού περιβάλλοντος με την παρουσίαση θεματικών ενοτήτων του προγράμματος από αρμόδιους δημόσιους φορείς. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και με κριτήριο τον βαθμό επίτευξης των τεθέντων στόχων. 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Για την έναρξη του προγράμματος παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα ένα βιντεάκι που με διασκεδαστικό τρόπο παρουσίαζε τα φρούτα και τα λαχανικά.



Βιωματική προσέγγιση του θέματος-γνωριμία με τα φρούτα και τα λαχανικά-Βασικό λεξιλόγιο(αναγνώριση-εκφορά). 




ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΟΛΑ


ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΟΛΑ ΜΑΚΑΤΟΝ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΟ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΚΟΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ



ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟΥ ΠΙΚΙ-ΠΙΚΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΖΑΧΑΡΗΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ



ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡOΤΗΤΑ-ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΙΖΩ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ


ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΠΡΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΟ ΣΚΑΚΙ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ-ΤΑΥΤΙΖΟΥΜΕ  ΚΑΙ       ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΖΑΡΙ  ΠΑΝΩ- ΚΑΤΩ & ΔΕΞΙΑ-ΑΡΙΣΤΕΡΑ



ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ(ΦΡΟΥΤΑ-ΛΑΧΑΝΙΚΑ)

 

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΡΙΧΝΩ ΤΟ ΖΑΡΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΖΩ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΦΡΟΥΤΟ

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΖΩ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΕ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ (Η ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ….)


 

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΟΣΟΤΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ



ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΡΙΘΜΗΣΗΣ


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ & ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ(ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΜΟΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΙΑΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΩ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ

 

 

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΧΟΡΕΥΩ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΔΕΝΤΡΟ


 

 

 

 


ΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟ ΦΡΟΥΤΟ ΜΟΥ



 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  & ΟΠΤΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ







ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ


 

 



 

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ--ΕΚΦΡΑΣΗ-ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΦΡΟΥΤΕΝΙΕΣ ΚΟΥΚΛΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΝΟΣΤΙΜΙΑ





 

 

 

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥΣ

ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

MIA MONAΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΒΙΩΣΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ 09/02/2024,  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ» ΤΟΥ ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ. ΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΦΗΓΗΘΗΚΑΝ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΓΗΤΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ: « ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΠΑΡΕΑ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΣΕΥΕΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Ή  ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΚΑΙ  ΤΕΛΙΚΑ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΔΩΣΕ ΤΗ ΛΥΣΗ. ΕΤΣΙ ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΡΟΔΕΣ ΑΠΟ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΠΙΤΣΑΣ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΛΕΞΑΝ ΦΑΓΗΤΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΕΙΝΑΝΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΦΑΓΗΤΟ. ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ «ΦΑΓΟΣΩΣΤΙΚΟ». ΕΤΣΙ ΟΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ. ΕΤΣΙ ΓΙΝΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΜΙΚΡΟΙ ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ:  ΚΑΜΙΑ ΜΕΡΙΔΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟ ΠΙΑΤΟ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΑΙΞΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΜΑΣ ΠΙΑΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ 


Η 1η ΤΟΜΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ



Η 1η ΤΟΜΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΜΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟ  κα ΠΑΡΝΑΣΑ ΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 

Η ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΔΤΙΑΖΟΥΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

  • Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
  • Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΤΗ  ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΤΟΥΣ
  • ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΜΕΝΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΥΓΙΕΙΝΟ ΠΡΩΙΝΟ
  • ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΦΡΟΥΤΩΝ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ 
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΑΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΩΣΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ ΜΑΣ




ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ

ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ-καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων

·        Δημιουργήσαμε στο σχολείο την ατομική λίστα του κάθε μαθητή με σύμβολα και εικόνες

·        Στο Σούπερ Μάρκετ, τοποθετήσαμε τη λίστα που προγραμματίσαμε από σύμβολα στο ατομικό καλαθάκι του κάθε παιδιού

·        Το κάθε παιδί αγόρασε ακολουθώντας τη διαδικασία που διδαχτήκαμε στο σχολείο βάσει της λίστας του

 

 


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Μετά την παρουσίαση της διατροφολόγου, έφτασε η στιγμή να αξιολογήσουμε το πρόγραμμά μας με μια δραστηριότητα κατάταξης των τροφών σε υγιεινές και ανθυγιεινές κατασκευάζοντας τα σπιτάκια της υγιεινής και ανθυγιεινής διατροφής , ένα τραγουδάκι που μας προτρέπει στην κατανάλωση φρούτων  και ένα διαδραστικό παιχνίδι κατηγοριοποίησης των τροφών.




ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου