Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024

2024-2025 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ; ΕΥ ΖΗΝ( ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ)

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ :"ΕΥ ΖΗΝ"- 

ΤΙΤΛΟΣ:"ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ"

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: "ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ"

ΤΜΗΜΑΤΑ: Ν1, Ν2

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: 

ΣΑΠΟΥΝΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ (Ν1)

 ΜΑΝΑΝΑ ΖΩΗ (Ν2)

ΤΙΤΛΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ: 

1)"ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ"

2) ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΜΑΙ

3) ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ

4) ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟ ΜΟΥ

5) ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ

6) Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

7) ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ

8) ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ

Πετάω την μπάλα στον φίλο μου και λέω το όνομά μου(εναλλακτικά σηκώνω την κάρτα με το όνομά μου

    

 

 

 

 


2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ

Τυλιγόμαστε με ένα κουβάρι όλοι μαζί και συναντώ έναν έναν με τη σειρά τον φίλο μου. Τον αγκαλιάζω και εκφράζω την αγάπη μου.


 

 


 


 


3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΔΗΛΩΝΩ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ, "ΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ"

Τα παιδιά επιλέγουν από μία σειρά αντικειμένων αυτό που δηλώνει την προτίμηση ενασχόλησής τους στο σχολείο

 

 

4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΑΚΟΥΩ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ

Με απαλή χαλαρωτική μουσική, προσπαθούμε να νιώσουμε τον ήχο της καρδιάς

 

 

 

5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΝΤΥΝΩ ΚΑΙ ΤΑΪΖΩ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΟΥΚΛΑ

Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται με μία κούκλα στα χεράκια τους. Την ντύνουν, την κοιμίζουν, της δίνουν νερό.

 

 

 

 

 

 


6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ:"ΟΔΗΓΟΣ"

Οδηγώ τον φίλο μου που έχει κλειστά μάτια στον άλλο φίλο μας που παίζει ταμπουρίνο.
Κατ' επέκταση, ο φίλος μου με το ταμπουρίνο κρύβεται και ο "οδηγός" καθοδηγεί τον μαθητή με τα κλειστά μάτια, ακολουθώντας τον ήχο του ταμπουρίνου.



 

 


7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: "ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ ΣΤΟ ΣΕΝΤΟΝΙ

Τα παιδιά δύο-δύο κρατούν τις άκρες ενός σεντονιού προσπαθώντας να ισορροπίσουν το μπαλόνι που είναι τοποθετημένο πάνω στο σεντόνι. Ακολουθούν μία διαδρομή που τα οδηγεί στη θέση τοποθέτησης του μπαλονιού. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι να τελειώσουν όλα τα μπαλόνια   

8η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΜΠΑΛΟΝΙΑ & ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ

Πετάμε ψηλά ένα-ένα τα μπαλόνια στον κύκλο. Τα παιδιά συνεργάζονται βοηθώντας το ένα το άλλο ώστε να μην πέσουν τα μπαλόνια κάτω.

 

 




9η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

" Εγώ και ο άλλος"

Με τη συνοδεία έντονης χορευτικής μουσικής τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στον χώρο. Όταν η μουσική σταματά, το κάθε παιδί επιλέγει έναν συμμαθητή και τον αγκαλιάζει

 

 

 

10η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Εμπόδια"

Δύο παιδιά γίνονται τα "εμπόδια". Τα υπόλοιπα πρέπει να βρούνε τρόπο να περάσουν τα εμπόδια. Οι ρόλοι εναλλάσσονται.

 

  

11η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Συνεργάζομαι για να ρίξω τις μπάλες στην τρύπα"

Δύο-΄δύο ή και περισσότερα παιδιά κρατούν ένα κουτί με τρύπα στη μέση και πολλές μικρές μπαλίτσες. Από κάτω κρέμεται ένα δίχτυ για να πέφτουν οι μπάλες. Τα παιδιά κάνοντας συνεργατικές κινήσεις προσπαθούν να ρίξουν όλες τις μπάλες στην τρύπα και να χυθούν στο δίχτυ.

 


12η  & 13η  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

 "Μαθαίνω να διαχειρίζομαι το θυμό μου" & Το φανάρι του θυμού

Επεξεργαζόμαστε το παραμύθι "ο μεγάλος θυμός"( ποιος θυμώνει; γιατί θυμώνει; ,τι κάνει για να διώξει το θυμό;-το κόκκινο χρώμα στο φανάρι μας δείχνει το θυμό και το πράσινο, τη χαρά. Αντιστοιχίζουμε με τις αντίστοιχες κάρτες-φατσούλες που δείχνουν το αντίστοιχο συναίσθημα


 

 

 

 

 

 

  

  

14η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Πηγαίνω στον συμμαθητή μου"

Σε μεγάλο πίνακα κολλάμε τις φωτογραφίες των παιδιών. Ζητάμε από τα παιδιά να ενώσουν με μια γραμμή τους φίλους τους, δίνοντας την οδηγία: "πήγαινε τον........ στον .......... Τα παιδιά καλούνται να ενώσουν τις φωτογραφίες των φίλων τους ξεκινώντας από το όνομα που ακούνε πρώτα.

  


15η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Επικοινωνώ με τους φίλους μου"

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τρόπους εξωλεκτικής επικοινωνίας αγκαλιάζοντας, χαιρετώντας και χαϊδεύοντας τον φίλο τους.

 

 

 

  

 

16η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Η Χαρά της μικρής Ελένης"

Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι της μικρής Ελένης. Ανακαλύπτουμε γιατί είναι λυπημένη και πότε χαίρεται. Έτσι σχηματίζεται ο κύκλος της αγάπης. 
Με μπαλόνια, προσπαθούμε να μιμηθούμε τη χαρούμενη και τη λυπημένη φατσούλα, επιλέγοντας τη χαρούμενη. Το κάθε παιδί προσπαθεί να μιμηθεί το συναίσθημα που δηλώνει το μπαλόνι που θα πιάσει. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

17η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

" Ζωγραφίζουμε τον φίλο μας όλοι μαζί"(Ομαδική δημιουργία)

Τα παιδιά ζωγραφίζουν όλα μαζί σε μεγάλο χαρτόνι τον φίλο τους. Το κάθε παιδί προσθέτει ένα μέλος του σώματος. Το χαρτόνι περιφέρεται από παιδί σε παιδί. Είναι ο "καινούριος φίλος "της τάξης μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



18η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Το λουλούδι του εαυτού μου"

Το κάθε παιδί παρουσιάζει τον εαυτό του μέσα από ένα λουλούδι. Στο ένα πέταλο αφήνει το δαχτυλικό του αποτύπωμα, στο δεύτερο, το αγαπημένο του χρώμα, στο τρίτο, τον εαυτό του και στο τέταρτο, την οικογένειά του.

 


 

 

 

 

 

 

 


19η  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

"Παρουσιάζω τον εαυτό μου στην τηλεόραση"

Πάνω στο τραπεζάκι που κάθονται τα παιδιά, τοποθετούμε την τηλεόραση από χαρτόκουτο που έβαψαν, φωτογραφίες όλων των παιδιών και κάρτες με χρώματα. Το κάθε παιδί επιλέγει πρώτα τη φωτογραφία του εαυτού του και δηλώνει στην ομάδα την παρουσία του. Στη συνέχεια, επιλέγει τον ή τους αγαπημένους του φίλους από τις ίδιες φωτογραφίες απαντώντας στην ερώτηση; ''δείξε μας τους φίλους σου". Τέλος, επιλέγει το αγαπημένο του χρώμα από τις κάρτες που έχει μπροστά του και μας το δείχνει. Τελειώνοντας την παρουσίαση, αποχαιρετούν τους φίλους τους.


 

 

 

 

 









 

 





 

 

20η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

" Η αλυσίδα"

Σε έναν κύκλο, τα παιδιά έχουν πιασμένα σφιχτά τα χέρια τους και χορεύουν στον ρυθμό του τραγουδιού. Ένα παιδί στη μέση του κύκλου, παίρνοντας φόρα, προσπαθεί να σπάσει τον κύκλο.
Διαπιστώνουμε τη δύναμη της ενότητας.

 

  
 

 

 

 

 







 






 










 
,






 



















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου